YAZNEWISH

Kalau dengar interview mesti kecut perut....Wish me luck...Minggu ni ada interview bank...heheh bank nyer rahsia...walaupun lari dari bidang aku...tak kisah lah...sekarang ni just grab jer opportunity....lagipun aku dah berkeluarga...tak perlu nak memilih kerja...semua itu pengalaman...masa aku mula-mula kerja dulu 0 knowledge & xperience...gaji sikit pun tak per....bila aku fikir2 balik apa yang boss lama aku train aku..berbaloi lah..walaupun aku selalu melawan dia...
Kadang-kadang apa yang kita impikan tak menjadi kenyataan....Tapi aku bersyukur masih ada pekerjaan....Dulu aku ingat masa kegawatan 1997...mama lagi susah..dengan kami adik-beradik masih belajar...tapi mama tak pernah merungut...kebetulan company mama cari alasan untuk berhentikan pekerja...tapi masa tu ada akta kalau berhentikan staff masa gawat tanpa bayar pampasan kena denda dengan jabatan buruh...
Mama fight jugak hak dia...lagipun dia paling lama....tahun 2003 baru mama dapat pampasan....alhamdullilah...
Jadi kesimpulannya aku perlu bersyukur dengan segala pemberianNya...Apa-apa pun wish me luck...
0 Responses

Post a Comment